Pagina's

dinsdag 8 januari 2013

sloffen

Voor het geven van een workshop probeerde ik wat wol uit die ik van een collega had gekregen, zo van het schaap. Het was vrij schone wol, maar wel geel en grijs van het schapenvet en vuil. Heerlijk die geur. En schapenvet in de wol, hoe onaangenaam het ook klinkt, is heerlijk voor je handen. ze worden er heerlijk zacht van.
De wol heb ik ongewassen bewerkt, omdat tijdens het vilten de wol toch schoon wast. Ik weet dat de kleur er dan ook op vooruit gaat, maar toch is het iedere keer weer verrassend hoe die schone wol er dan uit ziet.

de ongewassen wol.
Omdat ik deze week voor de tweede keer mijn grijze sloffen heb moeten repareren wegens slijtage heb ik ook eens iets nieuws uit geprobeerd. Voor de nieuwe sloffen maakte ik van een overgebleven stukje leer een losse zool die met een touwtje om de slof wordt gebonden. Heel middeleeuws, maar wel een leuk resultaat, al zeg ik het zelf.





Mijn kraakheldere sloffen, met zool. Zo aan en uit te trekken. Nu kijken hoe lang deze het houden.

Geen opmerkingen: